ارائه دهنده انواع خدمات آهنگری و جوشکاری

انواع نرده های استیل و مزایای آنها

شما اینجا هستید:  
انواع نرده های استیل و مزایای آنها

انواع نرده های استیل و مزایای آنها - الوحفاظ

انواع نرده های استیل به دلیل دوام، استحکام و جذابیت زیبایی، انتخابی محبوب برای املاک مسکونی و تجاری هستند. آنها یک مرز امن را فراهم می کنند و در عین حال ظاهر کلی ملک را بهبود می بخشند. در این راهنمای جامع، انواع نرده های فولادی، ویژگی ها، مزایا و کاربردهای انواع نرده های استیل را مورد بحث قرار می دهیم.

نرده استیل چیست؟

بیایید با درک اینکه فلز استیل چیست شروع کنیم. فولاد استیل اساساً آلیاژی از آهن است که با مقدار کمی کربن، معمولاً کمتر از ۲ درصد ترکیب شده است. این فلز خاص به دلیل خواص مکانیکی مانند سختی و انعطاف پذیری به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود.

هنگامی که صحبت از انواع نرده های استیل به میان می آید، انواع مختلفی بر اساس مواد مورد استفاده توسط سازنده وجود دارد. دو نوع متداول آن نرده استیل 201 و ۳۰۴ است که هم در داخل و هم در خارج ساختمان قابل نصب می باشد.

این نرده ها را می توان برای جذابیت بیشتر طراحی با شیشه نیز ترکیب کرد. علاوه بر این، مدل‌های دیگری از نرده‌های استیل موجود است، از جمله مدل‌های کابلی، نرده‌های پایه گلابی شکل، نرده‌های پایه پیچی و غیره.

نرده استیل

نرده استیل ۲۰۱ و ۳۰۴

از انواع نرده های استیل باید به نرده استیل ۲۰۱ و ۳۰۴ اشاره کرد. نرده استیل ۲۰۱ در درجه اول برای محیط های سرپوشیده و مناطق دور از رطوبت بالا مانند راهروها و فضاهای داخلی آپارتمان ها مناسب است. این نرده ها به دلیل ظاهر شیک خود شناخته شده اند و زیبایی را به محیط اطراف می بخشند. شایان ذکر است که نرده استیل ۲۰۱ حاوی ۱۶ درصد کروم است.

از سوی دیگر، نرده استیل ۳۰۴ از ۸٪ نیکل، ۱۸٪ کروم و آهن تشکیل شده است که آن را به یک نوع فولاد ضد زنگ تبدیل می کند. لایه محافظ فولاد ۳۰۴ از آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند و طول عمر بیشتری را برای محصول تضمین می کند.

این نوع فولاد معمولا برای لوله های فولادی و پروفیل های فولادی مربع در ساختمان سازی استفاده می شود. استفاده گسترده از نرده های استیل ۳۰۴ به دلیل سازگاری عالی آنها با شرایط مختلف آب و هوایی و توانایی آنها در حفظ ثبات رنگ و ظاهر در طول زمان است.

انواع نرده های استیل بر اساس شکل ظاهری

۱. نرده استیل سه خط:

از انواع نرده های استیل متداول در بازار می توان به نرده استیل سه خط اشاره کرد. یک گزینه مقرون به صرفه است که از لوله های فولادی مونتاژ شده با قطرهای ۵۱، ۳۸ و ۱۶ میلی متر ساخته شده است. این طرح معمولاً از انواع فولاد ۳۰۴ و ۲۰۱ برای اطمینان از دوام و مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی استفاده می کند. شایان ذکر است که این مدل به دلیل فرآیند نصب آسان، محبوبیت زیادی دارد.

هنگام ساخت این نوع نرده، خطوط عمودی از لوله های ۳۸ میلی متری و سه خط افقی از لوله های ۱۶ میلی متری ساخته می شوند. دسته نرده با استفاده از لوله ۵۱ میلی متری ایجاد می شود. هنگامی که لوله ها انتخاب می شوند، خطوط افقی به خطوط عمودی متصل می شوند و خطوط عمودی به دسته متصل می شوند و در نتیجه محصولی جذاب و محکم به نظر می رسد.

طبق استانداردهای توصیه شده، ارتفاع این نرده ها معمولاً بین ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر است که یک پایه در بین آن ها قرار دارد. ذکر این نکته ضروری است که در صورت قوسی بودن راه پله می توان با استفاده از دستگاه تخصصی نرده فولادی سه خط را قوسی کرد.

۲. نرده های استیل کابلی:

یکی دیگر از محبوب ترین انواع نرده های استیل، نرده های استیل کابلی می باشد. نرده های کابلی از یک سری کابل تشکیل شده است که دو طرف نرده را به هم متصل می کند. این کابل ها به صورت افقی در ساختار حصار قرار می گیرند. کابل های با فاصله نزدیک به کار رفته در این نوع نرده ها خطر سقوط کودکان خردسال را تا حد زیادی کاهش می دهد.

نرده استیل کابلی معمولاً با استفاده از مواد فولادی ضد زنگ ساخته می شود که برای حفظ دوام و جذابیت زیبایی خود روکش می شود. این نوع نرده از طریق جوش های مخصوص به بدنه اصلی نرده سیم بکسل متصل می شود و به آن استحکام برتر و طول عمر بیشتری نسبت به سایر نرده ها می دهد.

۳. نرده استیل پایه دو سر گلابیک:

از زیباترین انواع نرده های استیل، باید به نرده استیل پایه دو سر گلابیک اشاره کرد. این مدل نرده استیل جدا از عملکرد محافظتی خود، با پایه کامل عمودی خود یک عنصر تزئینی نیز به آن اضافه می کند. نرده های پایه دو سر گلابیک معمولا در رنگ های طلایی یا برنزی موجود هستند که به شما این امکان را می دهد تا بر اساس طراحی داخلی و چیدمان خانه خود آنها را انتخاب و خریداری کنید.

۴. نرده فولادی منحنی یا همان نرده استیل هلالی

نام “نرده هلالی” به دلیل وجود دو بخش ۱۶ لوله ای است که در کنار پایه عمودی آن قرار گرفته اند. این نوع نرده برای فضاهایی با قوس که نمی توان از نرده های مستقیم استفاده کرد مناسب است. از هر دو نوع فولادی ۲۰۱ و ۳۰۴ می توان در ساخت نرده های هلالی استفاده کرد. لوله های افقی مورد استفاده در این نرده ها می تواند شامل سه، چهار یا پنج خط باشد.

انواع نرده استیل پله   

از انواع نرده های استیل باید به نرده استیل راه پله اشاره کرد. قبل از پرداختن به نرده راه پله فولادی، لازم به ذکر است که محصولات فولادی در ایران محبوبیت پیدا کرده است. حفاظ ها، درها و نرده های فولادی را می توان در بسیاری از خیابان ها و فروشگاه های مطرح در سراسر کشور مشاهده کرد. نرده های فولادی مزایای مشخصی نسبت به نرده های شیشه ای، چوبی و فلزی دارند. با انتخاب این نرده ها به جای نرده های سنتی، نه تنها ایمنی را افزایش می دهد، بلکه به فضای داخلی نیز زیبایی می بخشد.

مزایای نرده های استیل

مزایای انواع نرده های استیل

  1. نیاز به نگهداری کم:

نرده های استیل به دلیل نیازهای کم به تعمیر و نگهداری خود شناخته شده اند و آنها را به گزینه ای عالی برای صاحبان ساختمان تبدیل می کند. این ویژگی همچنین باعث کاهش هزینه ها در مقایسه با سایر انواع نرده ها می شود. پوشش اکسید کروم روی نرده های فولادی محافظت در برابر زنگ زدگی و سایر خطرات را فراهم می کند.

  1. تطبیق پذیری در اشکال و طرح ها:

انواع نرده های استیل را می‌توان به راحتی در اشکال و طرح‌های مختلف قالب‌گیری کرد و امکان سفارشی‌سازی بر اساس ترجیحات فردی و الزامات معماری را فراهم کرد.

  1. دید بدون مانع از اطراف:

اگر منظره زیبایی دارید یا می خواهید از بالکن مراقب فرزندان خود باشید، اما نمی خواهید حصار محکمی نصب کنید که مانع دید شما شود، انواع نرده های استیل یک انتخاب عالی است. بر خلاف نرده های چوبی، نرده های استیل دارای میله های باریک تری با فاصله مناسب بین آنها هستند که دید واضحی از محیط اطراف را تضمین می کند.

اولین دیدگاه را بنویسید

مطالب مرتبط